چگونه ویندوز xp را از روی فلش مموری نصب کنیم
پنج شنبه 5 آبان 1390 ساعت 11:27 | بازدید : 1262 | نویسنده : جالب ترین ها | ( نظرات )

 

چگونه ویندوز xp را از روی فلش مموری نصب کنیم

 

بر گرفته از:http://kuleposhti.ir

در این نوشته قصد داریم بوت کردن Windows XP از طریق فلش را آموزش دهیم. همانطور که می‌دانید نصب ویندوز برای نت بوک‌ها و دستگاههایی که فاقد دیسک نوری هستند تنها از طریق دیسک نوری خارجی (External) و یا فلش دیسک و مموری کارت ممکن است. خب ملزومات این کار عبارت است از: یک دستگاه با ویندوز Xp، Vista یا ۷٫ یک فلش مموری و یا مموری کارت با ظرفیت حداقل یک گیگابایت. و اما مراحل کار:

» این فایل را دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید. پوشه را به دایرکتوری ویندوز (:C) منتقل کنید. در پوشه usb_prep8 فایل usb_prep8.cmd را اجرا کنید. در پنجره ی باز شده اینتر یا هر کلیدی بزنید.

» برنامه PeToUSB اجرا می‌شود. فلش مموری یا مموری کارت را وارد کنید. توجه داشته باشید که هرگونه محتوای داخل آن فرمت خواهد شد. کلید Start را کیک کرده تا حافظه فرمت شود.

» پس از پایان عملیات پنجرهٔ باز شده فلش مموری را ببندید. همچنین برنامه PeToUSB را نیز ببندید. اکنون کلید ویندوز و R را بطور همزمان برای اجرای دستور Run فشار دهید. کلمه cmd را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید. اکنون دستورات زیر را خط به خط وارد کرده و در هر خط کلید اینتر را بزنید:

 

 

 

 

 

cd c:

 

 

 
  cd win2flash

 

 

 
  cd bootsect

 

 

 
  bootsect.exe /nt52 X:

 

 

 

 

 

 

عبارت X در دستور بالا نام دایرکتوری فلش مموری شما است که بسته به تعداد دایرکتوری‌های موجود در ویندوز متفاوت است. به عنوان مثال در تصویر زیر عبارت J نام دایرکتوری ماست که باید در دستور بالا بجای X عبارت J را وارد کرد.

» پس از پایان عملیات اگر پیغام «Bootcode was successfully updated on all targeted volumes» را دریافت کرده باشید تا اینجای راه را درست آمده‌اید. وگرنه باید مراحل قبل را دوباره و با دقت بیشتری انجام دهید. اکنون تصویر پنجره usbprep8 شما باید چیزی شبیه این باشد. اگر نبود یکبار کلید Esc را فشار دهید.

» حال عدد ۱ را وارد کنید. این گزینه پنجره‌ای برای شما باز کرده و محل فایل‌های نصب ویندوز را از شما درخواست می‌کند. فایل‌ها می‌توانند در یک CD ویندوز Xp فیزیکی یا مجازی و یا بصورت Image و یا در یک پوشه باشد. (دقت داشته باشید که در برخی نت بوک‌ها مانند Hp Compaq Mini 110 نیاز به راه انداز هارد دیسک SATA خواهید داشت. برای اضافه کردن این درایور‌ها از طریق برنامه nLite این آموزش تصویری را دنبال کنید).

» اکنون عدد ۲ را وارد کرده و اینتر را فشار دهید. این گزینه یک دایرکتوری مجازی را بصورت موقت به ویندوز شما اضافه خواهد کرد. نام پیش فرض T است. اگر دایرکتوری به نام T در ویندوز خود دارید حتماً عبارت دیگری انتخاب کنید (بدلیل از بین رفتن اطلاعات!) در غیر این صورت کلید اینتر را فشار دهید.

» حال عدد ۳ را وارد کنید. شما باید نام دایرکتوری فلش مموری خود را تعریف کنید. در این آموزش عبارت J مدنظر ماست.

» عدد ۴ را وارد کرده و اینتر را فشار دهید. در پاسخ به سوال پرسیده شده Yes را انتخاب کنید. اکنون در خط دستور عبارت Y را وارد کنید. ملاحظه می‌کنید که فایل‌ها در حال کپی شدن به دایرکتوری مجازی است. سوال بعدی این است که می‌خواهید فایل‌ها روی فلش مموری کپی شود؟ پاسخ یقیناً Yes است! سوال‌ها ادامه دارد! در پاسخ سوال بعدی که فلش مموری شما را بصورت بوت فعال می‌کند Yes را انتخاب کنید. در ‌‌نهایت برای unmount کردن درایو گزینه Yes را برگزینید.

خب. کار تمام شد! اکنون یک فلش مموری با قابلیت بوت ویندوز Xp در اختیار دارید. خسته نباشید :)

|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جالب ترین ها و آدرس jalebtarinha.LoXBblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را درکادر زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 116
:: کل نظرات : 16

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 77
:: باردید دیروز : 135
:: بازدید هفته : 218
:: بازدید ماه : 212
:: بازدید سال : 6015
:: بازدید کلی : 426128